جالب ترین وبلاگ پارسی

علمی -موفقیت-مثبت اندیشی-اطلاعات عمومی

برای افزايش حجم عضلات، شير بخوريد
ساعت ٩:۳٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٦/۱٠/۱٢   کلمات کلیدی:

تحقيقات جديد نشان می دهد وزنه بردارانی که پس از فعاليت شير می خورند، نسبت به افرادی که نوشيدنی های حاوی سبوس مصرف می کنند عضلاتشان 2 برابر حجيم تر می شود.

به گزارش ايسکانيوز به نقل از رويترز، طبق گفته پزشکان دانشگاه مک مستر هميلتون در اونتاريو، مصرف پروتئين پس از وزنه برداری به ساخت حجم عضله کمک می کند، اما برخی از انواع اين پروتئين ها از بقيه مؤثرترند.

پروتئين هايی که سريع هضم می شوند و شامل شير چرخ کرده و سبوس هستند اسيد آمينه زياد و موقتی را وارد جريان خون می کند.

پروتئين هايی که دير هضم هستند، مثل ماده پروتئين شير که در شير يافت می شود، به آرامی و به مدت طولانی ميزان زيادی اسيد آمينه وارد خون می کند. اين نوع پروتئين عضله سازی را سرعت نمی بخشد. آنها مانع از کارافتادگی عضلات می شوند. به نظر محققان ترکيبی از پرتئين سريع و دير هضم مثل ماده پرتئين شير و شير چرخ کرده، که هر دو در شير گاو يافت می شوند، مؤثرترين ماده برای ساخت عضله است. همچنين محققان دريافتند که خوردن شير برای ورزشکاران،پس از ورزش های نفس گير مثل دوچرخه سواری نيز مفيد است.